Ile kosztuje podróż po Azji? Budżet na 8 miesięcy

Podróż po Azji była jednym z ciekawszych doświadczeń. Odwiedziliśmy wiele przepięknych miejsc i poznaliśmy mnóstwo cudownych osób, które z pewnością na długo pozostaną w naszej pamięci. Pewnie wielu z Was myśli, że taka podróż po Azji wiąże się z ogromnymi wydatkami. Bardzo, bardzo często pytaliście nas o finanse związane z podróżą po Azji, dlatego właśnie przygotowaliśmy ten post. Znajdziecie tutaj szczerą odpowiedź, ile kosztowała nas podróż po Azji organizowana na własną rękę.

Jeśli jesteście ciekawi, jaki jest koszt podróży po Azji południowo-wschodniej , to zapraszamy Was do krótkiej lektury!

Ile kosztowała nas podróż po Azji?

Bezsprzecznie informacje dotyczące kosztów nasze podróży po Azji interesowały Was najbardziej. Najczęstszym pytaniem, które dostawaliśmy prawie codziennie było „Ile wydaliście na podróż po Azji„.

To, że interesuje Was koszt podróży po Azji, jest dla nas zrozumiałe i chętnie podzielimy się z Wami tą wiedzą. Jednak jest takie pytanie, które naszym zdaniem było trochę nie na miejscu, a mianowicie- skąd mamy pieniądze na podróż po Azji

Nie wyobrażam sobie pytać znajomego, skąd wziął pieniądze na nowe auto, a co dopiero zadawać takie pytanie osobie, której nie znam. Jednak każdy ma inny wymiar kultury, dlatego odpowiemy Wam i na to pytanie.

W naszym życiu nie wydajemy zarobionych pieniędzy na markowe ciuchy, drogie auta czy często jedzenie w restauracji. Żyjemy raczej oszczędnie, a wszystko przeznaczamy na to co kochamy – na podróże. Co więcej, zawsze organizujemy podróże na własną rękę. Jest to bardzo duża oszczędność, gdyż biura podróży liczą sobie spore prowizje.

Niektórym wydaje się, że wyjazd do Azji wiąże się z ogromnymi kosztami. Rzeczywiście, gdybyście chcieli wybrać się na zorganizowaną wycieczkę po Azji Południowo-wschodniej na tyle miesięcy, to zapewne wydalibyście większą ilość pieniędzy. Można i tak, jednak my tak nie potrafimy.

Wolimy wydać mniej, zorganizować wszystko na własną rękę i pojechać nie w jedno ciekawe miejsce, lecz w kilka. Zawsze szukamy tanich lotów, śpimy w hostelach, często wybieramy najtańsze i dość małe komfortowe formy noclegu, bo wolimy wydać mniej, żeby mieć na kolejną podróż.

Właśnie z tego powodu stworzyliśmy także ten blog, żeby pokazać Wam że da się podróżować TANIO, nawet jeśli marzy Wam się półroczna podróż do Azji, to wcale nie musicie wydawać kokosów. My byliśmy w Azji aż 8 miesięcy, a ile wydaliśmy podczas tej podróży? O tym przekonacie się już za chwilkę!

Ile czasu zajęło nam zbieranie pieniędzy?

Nie będziemy się rozwodzić, ile godzin w miesiącu pracowaliśmy i ile przy tym mieliśmy dorywczych prac, bo to nie istotne. Mieliśmy cel i dążyliśmy do niego. Ponad 4 lata przed naszą największą podróżą, postanowiliśmy codzienne odkładać 5zł do skarbonki (razem 10zł) na naszą podróż dookoła świata. Tak- dookoła świata, gdyż takie było założenie na początku. Później nasze plany ewoluowały i postawiliśmy tylko na Azję. Oczywiście to niebyło wszystko, gdyż była to tylko część kwoty, którą udało nam się uzbierać.

Ponad rok przed wyjazdem do Azji, gdy wiedzieliśmy, że zrezygnujemy z pracy, zaczęliśmy bardzo mocno oszczędzać. Wtedy też zmieniliśmy styl życia i zaczęliśmy prowadzić zapiski dziennych wydatków na osobę. Bardzo nam to pomogło zrozumieć, na co wydajemy niepotrzebnie pieniądze. Staraliśmy się nie jeść na mieście, jeździliśmy wszędzie rowerami, robiliśmy wyprzedaże garażowe i kupowaliśmy tanie ciuchy. Po prostu nie wydawaliśmy kasy na głupoty. Pod koniec nawet przeprowadziliśmy się do siostry i wynajmowaliśmy nasze mieszkanie na Airbnb, by zarobić jeszcze trochę pieniędzy na podróż po Azji.

Ostatnim etapem była sprzedaż auta i wynajęcie naszego mieszkania na dłuższy okres. To co było w Polsce oddaliśmy w ręce innych, a my zakupiliśmy bilet w jedną stronę na naszą wymarzoną podróż z biletem w jedną strinę.

Ile wydaliśmy podczas podróży po Azji?

Sami długo się zastanawialiśmy, ile wydamy na osobę podczas naszej kilkumiesięcznej podróży po Azji. Szukaliśmy, ale nigdzie nie znaleźliśmy gotowej recepty, ile to kosztuje. Teraz wiemy, że wszystko zależy od regionu, w który się udacie, stylu podróżowania oraz Waszych wymagań. Właśnie dlatego ten wpis potraktujcie, jako wartości poglądowe.

Naszym założeniem była roczna podróż dookoła świata Udało nam się odłożyć 25 tysięcy na osobę, a w planach mieliśmy także zatrzymać się na miejscu i znaleźć pracę.

Podróż skróciliśmy ze względu na tęsknotę i w Azji finalnie spędziliśmy 8 miesięcy. Mieliśmy parę zleceń, lecz była to praca barterowa, czyli nocleg za zdjęcia lub filmy hotelu. Na miejscu mimo planów nigdzie nie pracowaliśmy.

Nasza podróż po Azji Południowo-wschodniej w liczbach:

• – Spędziliśmy 230 dni w podróży.
  • – Przebyliśmy ponad 60 tysięcy kilometrów.
  • – Byliśmy w 12 państwach i na 11 wyspach.
  • – Lecieliśmy 22 razy samolotem.
  • – Przejechaliśmy 4 tysiące kilometrów na motocyklu i setki, jak nie tysiące kilometrów na skuterze.
  • – Poza tym jeździliśmy autobusami, pociągami, tuktukami, jeepneyami, rowerami, stopem, pływaliśmy promami i łódkami.
  • – Na piechotę też trochę przeszliśmy
  • – Nocowaliśmy w hostelach, homestey’ach, hotelach, dormitoriach, w nocnych autobusach, na lotniskach i w samochodzie.

W najbliższym miesiącach dodamy posty z uwzględnieniem finansowym poszczególnych podróży po Azji wschodniej z podziałem na państwa i miejsca. Tam będziecie mogli znaleźć dokładniejsze liczby.

Wszystkie koszty ze Sri Lanki znajdziecie tutaj

Ile kosztuje podróż po Azji?

• – wszystkie loty po Azji kosztowały nas 10 260 zł za dwie osoby
  • – wszystkie wizy 1940 zł za dwie osoby

Cała nasza 8- miesięczna podróż po Azji kosztowała nas 44 230 zł na dwie osoby, czyli 22 115 zł za osobę. Jest to całkowita kwota włączając koszty lotów, wizy, jedzenie, noclegi itd.

Nasza podróż po Azji była bardzo budżetowa, jednak zawsze mieliśmy dach nad głową i nie głodowaliśmy.🙂

Podczas naszej podróży spędziliśmy naprawdę piękne chwile, które zdecydowanie są warte tych pieniędzy. Nie żałujemy żadnej złotówki, ani ryzyka, które podjęliśmy rzucając wszystko. Wiemy, że te wspomnienia pozostaną z nami do końca życia.

Jeśli podróż po Azji jest Waszym marzeniem, to nie rezygnujcie z niego! Wystarczy, że sukcesywnie będziecie odkładać pieniądze, a suma odpowiednia na podróż po czasie na pewno się uzbiera. Pamiętajcie, że organizowanie wycieczki na własną rękę jest o wiele tańsze niż korzystanie z biur podróży. Czasem 10 dni w Indonezji czy Tajlandii na wycieczce w biura podróży może Was kosztować o wiele więcej niż 6 miesięcy niskobudżetowych wakacji po Azji. Jeśli komfort nie jest dla Was najważniejszy, to zdecydowanie polecamy spróbować takiej podróży!

Podobne wpisy
10 odpowiedzi
  1. Nigdy nie zrozumiem ludzi, którzy pytają skąd ktoś ma pieniądze kurczę, na ulicy znalazłam! Tak myślałam, że to będzie około 50tyś zł. Kwota super na tyle miesięcy, przy tylu atrakcjach. Super sprawa. A najważniejsze są priorytety! Mój były chłopak uwielbia motoryzację, pieniądze pakował w auta. Ja płaczę jak muszę dać mechanikowi za coś 500zł, bo wiem, że za to mogę polecieć na jakiś citybreak kolejnym przykładem jest…. Wesele. Niektórzy potrafią tyle wydać na fancy zabawę. Mi chyba szkoda. Wolałabym kilka miesięcy w Azji/Ameryce Płd lub Płn niż jeden pijany wieczór. Wesele może być skromne, a resztę wydać na cudowny miesiąc miodowy. Pozdrawiam!!

1. Tak i o to właśnie chodzi, o wybory. My też mieliśmy organizować huczne wesele w Polsce, ale ceny tej imprezy nas przeraziły. Woleliśmy zabrać kilka najbliższych nam osób, wyjechać i wziąć ślub na plaży. Wydawać by się mogło, że jest to super drogie, ale okazało się kilka razy tańsze niż wesele w Polsce. Rozumiemy też osoby, które mają inne priorytety i marzenia! Dla kogoś właśnie takie huczne wesele jest marzeniem, czy nowoczesne auto i piękne mieszkanie. Super! Każdy człowiek jest inny i może robić co chce i wydawać pieniądze jak chce.
      Pozdrawiamy serdecznie <3

2. Dziękuję Wam bardzo za to wyliczenie! Wiem, że budżet to baaaardzo indywidualna kwestia, ale ja obawiałam się, czy podobna kwota wystarczy na pół roku. Jak widać, da się! Więc nabieram wiatru w żagle i ruszam na podobój świata 🙂

3. Dziękuję że podaliście szczegóły,. Filmy z Waszych podróży są zachwycające i fajnie tak poznać kwotę by ocenić, ok, za tyle da się to zrobić. Ja co miesiąc płacąc rachunki przelewam stałą kwotę na konto oszczęsnosciowe „wyjazdy „, to jest dla mnie świętość, nie do ruszenia. Do tego dorzucam każdy ekstra grosz, czy z nadgodzin, czy ze sprzedaży czegoś na olx. Nauczyłam się żyć oszczędnie i nie mam poczucia bidowania, bo radość, ktorą dają mi podróże stała się sensem życia. Trzeba kochać podróże by to zrozumieć

1. Jejuuu jaki piękny komentarz! Aż sama buzia się cieszy czytając 🙂 Dzięki wielkie, że to piszesz bo pokazuje to jak się chce to się da !!! Trzymamy mocno kciuki za Ciebie i za Twoje wyjazdy <3 Buziaki :*

4. Praktycznie nigdy nie komentuję artykułów ani żadnych materiałów ale Wy na to absolutnie zasługujecie. Świetny wpis i dziękuję że podzieliliście się tak ważną sprawą dla planujących podróż – jaką są jej koszta (temat tabu często). Trzymam kciuki za dalsze odkrywanie świata!!!

1. Dzięki! Dla nas nie jest to temat tabu, a bardzo przydatne informacje dla osób, które planują wyjazd 🙂 Jak widać nie trzeba wydać bardzo dużo żeby spędzić za granicą kilka miesięcy, mamy nadzieje, że ten wpis zachęci innych do podróżowania !:)

5. Absolutnie się z Wami zgadzam! Trzeba w życiu budować wspomnienia i wg mnie to najlepiej zainwestowane pieniądze! 😀